Graafiline disain
Graafiline disain ehk visuaalne kommunikatsioon
Mis on graafiline disain?
Eesti Kunstiakadeemia sõnul on graafilise disaini eesmärk ümbritsevas maailmas sõnumid nähtavaks teha. Seda nimetatakse ka visuaalseks kommunikatsiooniks:
Visuaalset kommunikatsiooni läheb aga vaja peaaegu kõigil elualadel – poliitikast aktivismini, reklaamist kunstini, ajakirjandusest e-teenusteni. Vahendeid, mida selles protsessis kasutatakse, on mitmeid: kiri, märk, värv, pilt, liikuv pilt, kompositsioon, vorm jne.
Selleks pole üht ainsat viisi ja seetõttu on graafilist disaini mitut tüüpi, millest igaühel on oma spetsialiseerumisala. Ehkki need graafilise disaini tüübid sageli kattuvad, vajavad kõik graafilise disaini valdkonnad konkreetseid oskusi, programme ja disainitehnikaid. Paljud disainerid on spetsialiseerunud ühele tüübile; teised keskenduvad mitmele alale korraga. Kuna nõudlus pidevalt muutub, peavad disainerid olema kohanemisvõimelised, et nad saaksid kogu oma karjääri jooksul spetsialiseerumisi muuta või juurde lisada.
Visuaalne identiteet
Visuaalne identiteet ehk brändi identiteet on visuaalne suhe ettevõtte ja selle vaatajaskonna vahel. Brändi identiteet on see, kuidas organisatsioon edastab oma isikupära, värve ja olemust, samuti emotsioone ja ajalugu. Visuaalse identiteedi graafiline disain toimib brändi näona, et näidata ettevõtet piltide, kujundite ja värvide kaudu. Visuaalse identiteedi kujundamine on üks levinumaid kujunduse liike. Visuaalse identiteedi disainerid peavad omama üldteadmisi igat tüüpi graafilise disaini kohta, et luua kujunduselemendid mis sobivad kõikides visuaalsetes kanalites. Lisaks tavapärastele visiitkaartidele ja ettevõtte blankettidele töötavad disainerid sageli välja visuaalsete brändijuhiste (stiilijuhiste) komplekti, mis kirjeldavad kokkulepitud stiile ja toovad näiteid brändi kaubamärgist, mida rakendatakse erinevates kohtades nagu kauplused, internet, trükimeedia jne. Need juhised aitavad tagada kaubamärgi järjepideva stiili.
Turunduse- ja reklaamide graafiline disain
Kui enamik inimesi mõtleb graafilisele disainile, siis mõtleb ta turunduse ja reklaami jaoks loodud kujundustele. Ettevõtted sõltuvad edukast turundustegevusest, et oma sihtrühma kaasata. Suurepärane turundus köidab inimesi lähtuvalt soovidest, vajadustest, teadlikkusest ja rahulolust toote, teenuse või kaubamärgi suhtes. Kuna inimestele tundub visuaalne sisu alati köitvam, aitab graafiline disain organisatsioonidel tõhusamalt ja kiiremalt reklaamida ning suhelda. Selliste kujunduste loomiseks teevad graafilised disainerid koostööd ettevõtte omanike, direktorite, juhtide või turundusspetsialistidega. Nad võivad töötada üksi või ettevõttesisese meeskonna osana. Disainerid võivad spetsialiseeruda kindlat tüüpi valdkondadele (näiteks sõidukikleebised või ajakirjade printreklaamid) või tegeleda laia valiku kujundustöödega. Kuigi traditsiooniliselt on see valdkond olnud füüsilise trükiga seotud, on seda tüüpi graafiline disain arenenud edasi, hõlmates rohkem digitaalseid kanaleid, eriti sisuturunduses ja digireklaamis.
Animeeritud ehk liikuv reklaam
Kujundan sulle ka animeeritud reklaamid. Need on reklaamid, mis ei ole staatilised, vaid liikuvad. Liikuma saab panna erinevaid objekte ning vastavalt sinu soovile leian parima lahenduse. Animeeritud reklaam on staatilisest reklaamist pisut ajamahukam ning kulukam.
"Lisaks mitme graafilise disaini programmi (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Indesign) valdamisele peavad nad olema kursis ka trükkimise ja veebikeskkondade võimalustega."
"Lisaks mitme graafilise disaini programmi (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Indesign) valdamisele peavad nad olema kursis ka trükkimise ja veebikeskkondade võimalustega."
Näiteid turundusgraafilistest kujundustest:
Postkaardid ja flaierid
Ajakirjade ja ajalehtede kuulutused ja reklaamid
Plakatid, bännerid ja reklaamtahvlid
Animeeritud bännerid
Infograafika
Brošüürid (trükitud ja digitaalsed)
Sõidukite kleebised ja kiletamine
Messinäitused, roll-upid
E-posti turunduse mallid
PowerPointi esitlused
Restoranide menüüd
Sotsiaalmeedia reklaamid ja bännerid
Veebisaitide sisupildid
Minu kogemus graafilise disaini valdkonnas
Minu töökogemus graafilise disaini valdkonnas on olnud valdavalt koostöös kaubandusettevõtetega, kus on oluline silmapaistvus, sõnumi selgus ja eesmärk genereerida tulemusi/müüki. Lähtun sellest, et see inimene kes minu valmistatud bännereid näeb, saaks kiiresti aru mida talle pakutakse. Olgu see kas jagamismäng, loosimine, toote reklaam või sinu järgmise ürituse bänner. Kaubanduses on kriitiline, et sõnum inimesele silma jääks. Kõik peab käima kiiresti. Seega on minu eesmärk keskenduda kujundustöödel kliendi kogemusele. Pole mõtet kõike ühele bännerile ära mahutada, kui see lisab vaid müra ja klient seda teksti suuruse tõttu nii või teisiti ei näe.
Partnerid
Olen kujundanud kampaaniamaterjale, trükiseid, POS materjale ja plakateid sellistele brändidele nagu Lavanno, Polarn O. Pyret, Furlin, Nutella, Raffaello, Karksi õlletehas, Calvo, Värska, Smart, Regina, PrimaDog, Eesti Kennelliit, PrimaCat, Hellmann's, Lipton, Rikets Lilled, Merci, Toffifee, Tinevex, Sumex finantsid, Mamba, Goldtime, Rannaküla, Raha24, Hyba, Lemmik majoneesid jne...
Milliseid teenuseid mina pakun?
- online bännerite kujundamine
- staatiliste interneti bännerite kujundamine
- animeeritud bännerite kujundamine
- sotsiaalmeedia kampaaniate kujundamine
- sotsiaalmeedia postituste kujundamine
- trükiste kujundamine
- roll-upi kujundamine
- kataloogide kujundamine
- voldikute kujundamine
- ürituste plakatite kujundamine
- töökuulutuste kujundamine
- sõidukite kleebiste kujundamine
- firma autode kleebised
- sõidukipargi disain
- bussi kleebiste kujundamine
- POS materjalide ehk reklaammaterjalide kujundamine
- tootedisplei kujundamine
- topkaartide kujundamine
- hinnasiltide kujundamine
- kaelarääkijate kujundamine
- tooteplakatite kujundamine
- erilahenduste kujundamine
- ettevõtte visuaalne identiteet
- logo kujundamine
- identiteedi loomine
- brändi loomine